Gambling disorder is characterized by a pattern of persistent or recurrent gambling behaviour, which may be online (i.e., over the internet) or offline, manifested by: 1) impaired control over gambling (e.g., onset, frequency, intensity, duration, termination, context); 2) increasing priority given to gambling to the extent that gambling takes precedence over other life interests and daily activities; and 3) continuation or escalation of gambling despite the occurrence of negative consequences. The behaviour pattern is of sufficient severity to result in significant impairment in personal, family, social, educational, occupational or other important areas of functioning. The pattern of gambling behaviour may be continuous or episodic and recurrent. The gambling behaviour and other features are normally evident over a period of at least 12 months in order for a diagnosis to be assigned, although the required duration may be shortened if all diagnostic requirements are met and symptoms are severe.
ビデオゲームに限定した理由がわからない (スコア:2)
> 1)プレイする時間や頻度などをコントロールできない
> 2)日常生活に対するゲームの優先度が増していく
> 3)ネガティブな結果を生むにもかかわらずプレイを継続または増大させる
条件はボードやカード、マネーゲームにも当てはまるのでは…
Re:ビデオゲームに限定した理由がわからない (スコア:0)
パチとかもそうかな。
プレイするって感じがゲームっぽい。
まぁ、悪い結果がでるって、わかってるのにやめられなくて、他人に迷惑を及ぼすのって多いし、障害かも?飲む打つ買うみたいな?あ、これはゲームとはいえないか。
ギャンブル系はプレイと言えるかな。
6D10 Gambling disorder (ギャンブル障害) (スコア:2)
どこに書こうかと思ったけど、ここでいいや。
ゲーミング障害とは別に「ギャンブル障害」 [who.int]という項目があるね。
オンラインもしくはオフラインで、ギャンブルをコントロールできない問題ということで、列挙されている内容はほぼ一緒。
モデレータは基本役立たずなの気にしてないよ